VII Kongres PTNSS - 27-29 Czerwiec 2017
PL EN Twoje konto Załóż konto

Lista zgłoszonych artykułów

Problemy chłodzenia tłokowych silników spalinowych

Układ chłodzenia silnika powoduje straty ciepła podczas pracy tłokowego silnika spalinowego zmniejszając jego sprawność ogólną. Poszukiwane są sposoby zmniejszenia strat ciepła na chłodzenie silników (np. „adiabatyzacja” silnika). Istotnym ograniczeniem chłodzenia cieczą jest stosunkowo niska temperatura parowania wody, która jest cieczą o najlepszych właściwościach przejmowania ciepła. W referacie przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych bilansu cieplnego i rozkładów temperatury w tłokowym silniku spalinowym. Opisano stanowiska do badania działania rozwiązań układów chłodzenia umożliwiających zwiększenie temperatury cieczy chłodzącej, a tym samym obniżenie strat ciepła odprowadzanego przez układ chłodzenia. Przeanalizowano wyniki wpływu podwyższonej temperatury cieczy chłodzącej na parametry pracy silnika o zapłonie samoczynnym. Określono zmiany parametrów użytecznych, parametry procesu spalania oraz udziałów toksycznych składników spalin w funkcji temperatury cieczy chłodzącej. 
Tematyka artykułu: Obciążenia cieplne silników i wykorzystanie ciepła
Autor: Jerzy Walentynowicz
Współautor(zy):